Mr. Manchette

'Hoe kan ik meer verkopen?'

Klantvraag

Mr. Manchette is een Belgisch herenmerk gespecialiseerd in duurzame hemden. Van klassiek blauw tot speelse prints. Mr. Manchette heeft het hemd dat iedere man zou moeten hebben: duurzaam, comfortabel en stijlvol. An Boone, zaakvoerder van Mr. Manchette, kwam bij Kompagnon terecht met de vraag tot meer omzet. Als Belgisch modemerk is het namelijk geen evidentie in nieuwe winkels binnen te geraken in een eerder conservatieve tak van de retail.

HET ANTWOORD VAN KOMPAGNON

Na het verkennend gesprek was de 'klik' er. Wij begrepen waar Mr. Manchette met worstelde en wilde helpen.
We startten met het analyseren van de bestaande klanten, het commercieel model en de saleskanalen. Die toetsten we af met de markt, namen extra doelgroepen onder de loep, bekeken de gebruikte salespitches,...
Nadat we alles in kaart hadden gebracht, maakten we een plan en rolde dat uit. De focus lag op salestrainingen, het aanboren van nieuwe doelgroepen en winkels en na verloop van tijd het inzetten op productdifferentiatie in het kader van het Zero Waste principe.

Tot op vandaag zijn wij een sparringpartner voor strategische, commerciële en marketingtechnische vragen.

Nieuwe website Repro-Zaman
Getriggerd door het verhaal? Check dan zeker hun website op www.mrmanchette.be.
Wie weet hangt één van hun fantastische hemden volgende week in uw kast.